نماز

حجت الاسلام قرائتی؛
وضعیت نماز در شان جمهوری اسلامی و نماز نیست
حجت الاسلام قرائتی وضعیت نماز در شرایط حاضر را در شان جمهوری اسلامی و نماز ندانست و گفت: البته این وضعیت نسبت به سال های گذشته بهتر است.


صدای شیعه: حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز در افتتاحیه بیستمین اجلاس سراسری نماز پس از قرائت پیام مقام معظم رهبری به این اجلاس به مشکلاتی که رهبری انقلاب در حوزه مسجد احساس می کنند، اشاره کرد و گفت: مسجد سازی و عمران و پاکیزگی کار حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) است.
وی اولین اقدام پیغمبر(ص) در مدینه را مسجد سازی دانست و اظهار کرد: خادمین مسجد انبیا و اولیا بودند و همه اولیای خدا نذر می کردند که فرزندانشان خادم مسجد شوند.

وی با ابراز تاسف از اینکه نمای مسجد در شان خانه الهی نیست، بیان کرد: اگر اعضای هیئت امنای مساجد افرادی محترم هستند ولی نسل نو در میان آنها دیده نمی شوند. هیئت امنا باید پیر و جوان را با هم داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بر لزوم تربیت امام جماعت آشنا با شیوه های جدید جذب نسل جوان به مسجد تاکید کرد و ادامه داد: همه دستگاه ها به ویژه آموزش و پرورش باید برای تقویت نسل جوان در مسجد برنامه ریزی داشته باشند.

وی تاکید کرد: مساجد باید مردمی اداره شوند و دولت فقط موانع را برطرف کند. مساجد نباید دولتی شوند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: بنای مسجد باید بدون تجملات و محکم و مستحکم باشن. امام جماعت باید حرف تازه و به روز بزند و هر روحانی باید از هر فرصتی برای اداره مسجد استفاده کند.

وی در تشریح مشکلات دیگر مساجد اذعان کرد: تا امروز 700 مسجد در جاده ها ساخته شده است که باید توسعه پیدا کنند. درب مساجد نباید بسته باشد و این آن چیزی که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کردند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز وضع نماز در شان جمهوری اسلامی و نماز نیست که البته این نسبت به گذشته بهتر است.
بیستمین اجلاس سراسری نمار دقایقی پیش با قرائت پیام مقام معظم رهبری کار خود را آغاز کرد. آیت عظام صفایی بوشهری، مقتدایی و حسینی بوشهری، حجج اسلام میر تاج الدینی، سلیمانی، کلباسی و وزاری آموزش و پرورش و مسکن میهمانان بیستمین اجلاس سراسری نماز در بوشهر هستند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در   شنبه 23 مهر 1390برچسب:,;ساعت  13:49;  توسط  هئیت متوسلین صاحب الزمان (عج);